De vernieuwde Gretel A7, hoeveel toestel krijg je voor 44 euro?

Als we het hebben over smartphones met een nieuwprijs van onder de 50 euro, waar denken we dan aan? Het maximale wat je dan in Nederland mag verwachten is een dual-core met 512 MB RAM en 4GB opslag. En dan heb je geluk! En daar hebben we dan meteen één van de hoofdredenen waarom ik de Mercury View  Mobile blog begonnen ben. Wij moeten door krijgen dat we belazerd worden en prijzen hier kunstmatig hoog gehouden worden omdat men weet dan de gezapige consument het tóch wel neertelt! Toen wilde beginnen aan dit stukje wilde ik een paar oudere Chinese modellen an julie voorstellen, die ondanks de lage prijs nog wel redelijk functioneren, totdat ik vanochtend de nieuwste pers-communiqué van Gretel Electronics in mijn mailbox tegen kwam.




De vernieuwde Gretel A7 is namelijk vanaf vandaag in de presale gegaan. Dat houdt in dat je nu dus voor een prijs van rond de 44 euro de nieuwe eigenaar van dit entree level toestel kunt worden. Wat kun je in China krijgen voor 44 euro? Nou kijk even met me mee naar de Gretel A7

De A7 is voorzien van een 4.7 inch IPS scherm met een resolutie van 1280 x720 hetgeen op een 4.7 inch scherm neer komt op een pixeldichtheid van 320 dpi. Zeker niet gek voor een absoluut budget toestel.  En voor die prijs krijg je niet zo maar een scherm, maar een scherm van Curved Gorilla Glas! Mocht je een demonstratie willen van de stevigheid van hun schermen, kun je het hier fimpje bekijken dat Gretel op YouTube heeft geplaatst:





Dan zullen ze wel aan de camera's hebben bespaard? Nee, want de Gretel heeft maar liefst een 8MP Samsung camera op de achterkant en op de voorkant is hij voorzien van een 2MP sensor. Verreweg de beste cameraspecificaties vergeleken met de concurrentie voor deze prijs. Verder draait er onder dat scherm een MT6580A Quad-core ARM Cortex A7 CPU ondersteund door 1 GB RAM en heeft de Gretel A7 een interne opslag van maar liefst 16 GB uitbreidbaar met 32 GB. En natuurlijk zullen de gadgetfreaks nou denken da's niet de krachtigste combinatie, maar mag ik dan nog eens eraan herinneren dat het hier gaat over een toestel van slechts 44 euro.


Om het helemaal af te maken krijg je standaard een 2e vrolijk gekleurde backcover gratis erbij van Gretel evenals een bumperhoesje en een screenprotector. En wat ik zelf één van de leukste features vind van de Gretel A7 (mijn UMi Max had iets soortgelijks) is dat het notificatie LEDje niet een simpel lampje is maar een lichtgevende ring om de homebutton heen. Dat geeft een bijzonder mooi effect. Ik denk dat de A7 prima in staat is te concurreren met andere toestel onder de 50 euro grens. Sterker nog, het lijkt er zo op dat de Gretel A7 de concurrentie ver achter zich laat. 






Wil je meer weten over de Gretel A7 kun je altijd kijken op de Gretel Website 


Of als je hem ook daadwerkelijk wil aanschaffen kan dat in de presale dus via AliExpress

Reacties