DOOGEE Y6 Max Review

Mijn Eerste ontmoeting met de Y6 MAX

Hallo mensen,

Vandaag wil ik samen met jullie een blik werpen op een nieuwe smartphone van het inmiddels bekende merk Doogee, zoals ik al vaker heb geschreven vind ik de diversiteit in aanbod van de Chinese merken iets waar veel van de grote jongens iets van zouden kunnen leren. In plaats van één grote éénheidsworst geschikt voor de massa, denken Chinese smartphone producenten veel meer aan de individuele behoeften van een eindgebruiker. De één wil een grote accu, de ander wil met zin toestel onder de douche en nog een ander wil een gigantisch scherm, en al die keuzes zijn er dan ook. Vandaag gaan we het dus hebben over HET toestel voor iedereen die graag een megascherm voor zijn neus heeft. Het toestel heet dan ook zeker niet voor niets de DOOGEE Y6 MAX.

De Doogee Y6 Max is een smartphone met een display van maar liefst 6.5 inch onhult door een metalen behuizing, voorzien van een Hi-Fi kwaliteitspeaker-set een 1280 x 1080 FHD resolutie. Een dergelijk scherm met deze resolutie gebruikt natuurlijk wel het één en ander aan energie. Maar ook daar heeft Doogee aan gedacht door de Y6 |Max te voorzien van een accu met een capaciteit van maar liefst 4300mAh. Niet slecht vinden wij. Verder weten we dat het toestel draait op een 64-bit octa core processor met een kloksnelheid van 1.5 Ghz gekoppeld aan 3 GB RAM-geheugen en een opslagcapaciteit van 32 GB bezit. Aan opladen ben je ook geen uren kwijt aangezien er ook aan een snellader is gedacht van 5V/2A.

3IFL8H[FN~7`TAA`IGTHLQ9

De Doogee Y6 Max kan functioneren als je werktelefoon én je privételefoon tegelijkertijd aangezien er ruimte is voor TWEE SIM-kaarten en een SD-kaart. Ook de surfen op het internet zou met deze 4G+/LTE telefoon lekker vlot moeten gaan. Theoretisch zou de Y6 Max snelheden tot 3000Mbps aan moeten kunnen. Genoeg om een film te streamen of een online spelletje te kunnen spelen, zo veel is zeker! Oh ja, de camera's! Laat ik doe ook zeker even noemen. De Doogee Y6 Max heeft een 13 megapixel sensor op de achterkant en een groothoeklens 5 megapixel camera op de voorkant, waarmee je ieder fotootje of filmpje dat je wil schieten ook daadwerkelijk kunt maken.

Het minpuntje? Het toestel is 6.5 inch groot en dat is behoorlijk fors, maar aan de andere kant als je een multimedia liefhebber bent dan zul je het formaat juist niet als nadeel zien.

Dan hebben we denk ik het beste wel tot laatste bewaard, want wat betaal je nu voor dit megascherm?

Nou simpel, normaal gezien rond de 130 euro, hetgeen natuurlijk geen geld is als je ziet wat je er voor terug krijgt. Bestel je toestel echter de komende week (tussen 14 en 21 Mei 2017) bij de DOOGEE JOANNA Store op AliExpress dan betaal je in de flashsale nog maar 118 euro! Mocht je dus op zoek zijn naar een toestel die zelfs de Galaxy Note een kleintje laat lijken voor slechts een fractie van het bedrag dat je voor een Note zou betalen? Dan is de Doogee Y6 MAX zeker een toestel om naar te kijken!