Een Mix tussen Natuur en Technologie? Elephone's nieuwste project!

Na dat het, zeker voor hun doen, een tijdje stil is geweest rond het Chinese Elephone is er nu een foto door het bedrijf naar buiten gebracht van hun nieuwste toestel. We hebben zelfs nog geen (werk)naam, dus alle informatie over specificaties moet ik je helaas schuldig blijven.

Toch vond ik deze nieuwe Elephone nu al interessant genoeg om aan jullie te tonen. Het lijkt erop dat Elephone deze keer met iets komt dat er in ieder geval uniek uitziet, en best wel eens revolutionair zou kunnen zijn, als het daadwerkelijk zo uitgevoerd uitgebracht gaat worden althans. Kijk eerst maar eens goed naar de foto:




Dus... ja. Dat is een houten plaat op de achterkant van die telefoon... Een plank met het Elephone logo erop. En wellicht lijkt het op het eerste gezicht niet zo vreselijk innovatief.. Het blijkt hier dus niet om een houtprint of een backcover te gaan, maar het daadwerkelijke toestel is van de achterkant uit hout gemaakt! En het ziet er zo op het eerste gezicht kwalitatief goed uit, maar dat kun je natuurlijk pas daadwerkelijk beoordelen als je het toestel vasthoudt (Elephone..leest u mee? ;) ) 

Maar het rustieke hout op de achterkant is niet het enige! Ja echt..er is meer! Want als je nu naar de foto keek en dacht dat die lichteffecten aan de zijkanten van het toestel een Photoshop actie zijn van Elephone's marketing-afdeling, in een poging een extra dramatisch effect te creëren om de telefoon beter uit te laten komen...heb je het mis! Er is ons door iemand met contacten binnen Elephone ingefluisterd dat dit toestel daadwerkelijk een soort "breathing lights" aan de zijkanten meekrijgt, die zacht pulseren in verschillende kleuren en op deze wijze als een bijzonder apart notificatie-licht functioneren. Ik vind het prachtig...of vreselijk... echt oprecht ik word tussen beide op en neer getrokken, en wat er ook uit gaat komen, het zal één van de twee zijn, want een tussenweg is hier geloof ik niet mogelijk. Al is die tussenweg precies wat het designteam van Elephone heeft opgezocht als we het hun vragen zeggen ze:“it (the phone) is a mix between nature and technology”
Ja ja... zolang ik hem niet in het licht moet laten, of hem water moet geven vind ik het goed. Maar joke aside, het is een interessant ontwerp en ik ben echt bijzonder benieuwd hoe het gaat landen bij het publiek.

Laat ons weten wat jij er van vindt! Beauty? of Beast? Hebben? of nog niet als je ervoor betaald zou worden? Laat een berichtje achter en praat mee!

Reacties